اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تمرکز دشمنان اسلام به گسل‌های قومیتی و نژادی/دو قطبی‌های دروغین، سوغات دشمنان اسلام است

امام جمعه شهر سردرود تمرکز دشمنان اسلام به گسل‌های قومیتی، نژادی و دینی اشاره کرد و هوشیاری مضاعف مسلمانان جهت مقابله تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی را خواستار شد.

تمرکز دشمنان اسلام به گسل‌های قومیتی و نژادی/دو قطبی‌های دروغین، سوغات دشمنان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سردرود، جلیل جلیلی امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی،  فرارسیدن ولادت با سعادت پیامبراکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) را بر عموم نمازگزاران تبریک گفت.

وی به هفته وحدت اشاره کرد و عبودیت پروردگار متعال را نقطه و محور اصلی در این هفته دانست.

جلیلی با استناد به آیه ۱۰۵ سوره آل‌عمران، نمازگزاران را از افتراق، جدایی و عدم وحدت بین مسلمین برحذر داشت.

 خطیب جمعه سردرود در ادامه ثمرات وحدت برای جامعه اسلامی را متذکر شد و طبق فرموده رسول خدا (ص)، وحدت را باعث رحمت الهی برای امت و تفرقه را مایه عذاب بیان کرد.

وی در بیان ثمره دوم وحدت، آن را عامل پیروزی و موفقیت در کارها ذکر کرد.

جلیلی افزود: جنگ امروز در دنیا جنگ وحدت‌هاست و هر چه وحدت کشوری بیشتر باشد، اقتدارش بیشتر خواهد بود. امروزه جهان اسلام بیش از هر زمان نیازمند وحدت است.

وی، تمرکز دشمنان اسلام به گسل‌های قومیتی، نژادی و دینی اشاره کرد و هوشیاری مضاعف مسلمانان جهت مقابله با تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی را خواستار شد.

امام جمعه سردرود، خطبه دوم نماز را به صحبت پیرامون کلید واژه دو قطبی‌سازی اختصاص داد و به انتقاد از عده‌ای از مسئولانی پرداخت که با سخنان فرافکنانه خود به دوقطبی‌سازی دامن می‌زنند.

جلیلی تصریح کرد: دو قطبی‌سازی کاذب یک نوع عملیات روانی است که حاشیه را برجسته کرده و متن را به حاشیه می‌برد، رهبر انقلاب نیز در دیدارهای متعدد خود همگان و به‌خصوص جوانان را از دو قطبی‌سازی‌های کاذب برحذر داشتند.

وی تصریح کرد:دو قطبی‌های دروغین، سوغات دشمنان اسلام است که خواستار تفرقه بین آحاد ملت مسلمان هستند.

امام جمعه شهر سردرود در ادامه خاطرنشان ساخت: نمود دو قطبی راستین در زبان حضرت امام (ره) مستضعفین و مستکبرین و در زبان رهبر معظم انقلاب، جریان انقلابی و غیر انقلابی است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد تا خواسته یا ناخواسته با بیان جملات بی‌مورد و دو قطبی‌سازی‌های کاذب، موجب تفرقه بین اقشار مختلف جامعه نشوند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول